Wanneer toepassen?

Rust en ruimte in je hoofd.

Hoe ervaar jij je hoofd op dit moment: voelt het rustig en heb je overzicht? Of is het onrustig/druk, kun je niet goed slapen of ervaar je stress?
Sta je er weleens bij stil hoe het werkt in je hoofd en wat je allemaal hebt opgeslagen? Is het chaotisch of ordelijk? En hoe zou je het graag willen? 
Met behulp van deze gesprekstechniek help ik je hierin en krijg je voor eens en voor altijd de regie over je eigen hoofd.

Informatie onthouden.

Voor velen verloopt het onthouden van informatie onbewust, waardoor de kans aanwezig is dat je het snel weer kwijt bent of niet goed terug kunt halen wanneer je het nodig hebt. Hoe fijn zou het zijn om informatie op te slaan, zodat je het weer terug kunt vinden wanneer je het wilt gebruiken? Door aan te sluiten bij je eigen strategie kun je informatie in je eigen systeem opslaan in het langetermijngeheugen. Zo kun je voor school of werk alles een goede plek geven.

Emoties.

Verschillende emoties (frustratie, boosheid, angst, enz.) slaan we op in ons hoofd als een plaatje/filmpje, geluid, gevoel en/of gedachte. Door de negatieve beleving kan deze emotie een behoorlijke invloed uitoefenen op je dagelijks leven. Het gaat om een persoonlijke, unieke beleving; het is ontstaan in jouw hoofd en daar is ook de oplossing! 
Ik laat je dit graag zelf ervaren.

Leren.

Als moeder van twee kinderen begrijp ik heel goed waar je in de opvoeding en ontwikkeling van je kind(eren) tegenaan loopt. Vanuit mijn achtergrond als leerkracht heb ik veel interesse voor de algehele ontwikkeling van kinderen. Ook als volwassene raak je nooit uitgeleerd, een mooi proces. 
Dit proces kan ook zeer moeizaam verlopen, waardoor een kind dreigt vast te raken in het systeem. Eigenwaarde en eigenheid vind ik erg belangrijk, waarbij ik tijdens de sessies het kind weer in zijn/haar kracht wil zetten. Voor specifieke hulpvragen doe ik regelmatig een beroep op mijn netwerk, waarbinnen zich veel expertise bevindt (zowel binnen onderwijs, zorg als hulpverlening).

'Ik moet zoveel onthouden, maar het past niet meer in mijn hoofd!
Het lukt me niet, ik kan het niet.'