Praktijkverhalen

'Onze dochter heeft moeite met automatiseren. De resultaten voor zowel rekenen als taal waren met name op de Cito toetsen onvoldoende. De methode gebonden toetsen lukten nog redelijk, maar hadden ook niets over. Hierdoor zag je het meisje onzeker worden, waardoor haar zelfvertrouwen naar een dieptepunt zakte. Gelukkig heeft haar juf dit heel goed opgepakt en heeft ze afgelopen schooljaar een mooie ontwikkeling laten zien. Met behulp van de MatriXmethode heeft ze een behoorlijke achterstand op spelling weten weg te werken en zelfs op Cito een goede score behaald; van onvoldoende naar goed! Ze heeft het schooljaar met een zeer goed gevoel kunnen afsluiten en kan nu met een gerust hart starten in de volgende groep.'


'Begin 2018 kregen wij de uitslag van Cedin over onze dochter die wij en ook school verdachten van enige vorm van dyslexie. De uitkomst hiervan was wat wij al verwachten; een lichte vorm van dyslexie. Maar ze scoorde te goed voor een meisje van acht om hulp te krijgen. Ook kwam eruit dat ze erg onzeker is, dit was voor ons ook geen nieuws. Al met al kwamen we niet verder en we moesten maar afwachten hoe ze zich verder ontwikkelde. Het enige wat ze konden bieden was een soort letterkaart voor school, waar juf haar dan wat mee kon begeleiden. Nou daar zit je dan als ouder met een meisje wat erg onzeker is en enige vorm van dyslexie. Dan ga je zelf maar eens op zoek waar je hulp voor haar kan vinden. Nou en dat was wel heel dicht bij huis, via via kwamen we bij MemoriePlein terecht. Na wat mail contact met Harmke Schoenmaker van MemoriePlein hebben we een afspraak gemaakt. Op vrijdag 13 april was onze eerste afspraak. Samen met onze dochter ben ik naar Harmke gegaan en hebben we een heel fijn gesprek gehad. Niet moeilijk of ingewikkeld nee lekker gewoon in Jip en Janneke taal. Nadat we bij Harmke vandaan kwamen en we een vervolgafspraak hadden gemaakt, zei onze dochter ik wil graag bij Harmke thuis de sessies volgen (ze had daar zelf keuze in bij Harmke of bij ons thuis in eigen vertrouwde omgeving) want ik vind haar een hele aardige mevrouw. Nou dat voelt als moeder goed dat je kind al direct zo’n fijn gevoel bij iemand heeft. Na 4 sessies verdeeld over 6 weken van ongeveer een uur. Heeft Harmke haar geleerd om voor zichzelf op te komen en heeft ze het alfabet opnieuw aangeleerd. Zodat het lezen en schrijven voor haar iets makkelijker en duidelijker werd. Halverwege mei hebben we het begeleiden van onze dochter afgerond. En met een wel heel mooi resultaat, een prachtig eindrapport!!!!  Ze had voor spelling een vaardigheidsgroei van 60, dat betekent van ver onder het gemiddelde naar een gemiddelde score. Ook de woorden die haar juf op haar rapport heeft geschreven, dat ze steeds beter voor zichzelf op durft te komen, zijn prachtige woorden waar alle credits aan Harmke en onze dochter zelf natuurlijk toekomen. Dus Harmke nogmaals bedankt en we weten je te vinden als we je weer denken nodig te zijn.'  
 


 
‘Toen Harmke me vorig jaar vertelde over MemoriePlein, was ik meteen enthousiast en geïnteresseerd. 
Onze zoon van 8 was nog steeds ‘s nachts niet zindelijk, we hebben van alles geprobeerd, zonder resultaat. Zelf vond hij het geen probleem, maar wij als ouders wel. Na 2 sessies met MemoriePlein, is hij vanaf het eerste contact meteen droog ‘s nachts, tot blijdschap van ons, en zelf is hij er heel trots mee. Vertrouwd, ongedwongen en gemoedelijk is Harmke met onze zoon gaan zitten, hij was zelf ook meteen vol vertrouwen dat hem dat ging lukken, wat het meteen een succes maakte.

Onze dochter van 6 kampte met wisselende resultaten op school, en omdat Harmke ook een ervaren leerkracht is, heeft ze daar ook 2 sessies mee gedaan, in de vertrouwde schoolomgeving.
Wij als ouders hebben daar meer inzicht over het denken van onze dochter, het begrijpen van haar resultaten en denken. En Harmke heeft onze dochter en de leerkrachten wat handreikingen gegeven.

Daarnaast heb ik zelf een sessie gehad, om even een paar emoties en pijnpunten waar ik maar jaren mee rond bleef lopen, een plek te kunnen geven. En dat is het fijne van MemoriePlein, je hoeft niet je hele leven op tafel te gooien en praatsessies te houden, je moet het zelf in je hoofd op een rij zetten, en het een plek geven!

MemoriePlein, bedankt!!’


 
‘Hoi, mijn naam is Gerda en ik heb een geweldige methode ondervonden om mijn hoofd leeg te maken. Jarenlang kroop er van alles in mijn hoofd, tot dat door de laatste druppel de emmer overliep, je kent dat wel. Je gaat slechter slapen, piekeren, zelf van alles verbeelden wat er niet is, angstiger en vooral eenzaam.
Ik kreeg toen advies om even contact op te nemen met Harmke Schoenmaker, van haar methode had ik nog nooit gehoord, maar na wat filmpjes op YouTube gekeken te hebben, heb ik contact gezocht.
Samen met mijn moeder ben ik toen heen geweest en heb maar 1 woord, GEWELDIG!! Je vertelt niks.... Alleen al door de vragen die ze stelt, loste ze bij mij de problemen op. Mijn hoofd werd opgeruimd.

Nu maanden later, ben ik nog steeds vrij van vol hoofd. Ook kan ik beter met situaties om gaan en voorkomen dat ik ermee rond blijf lopen.

Harmke, nogmaals bedankt’
Groetjes Gerda



"Wij kwamen in aanraking met de MatriXmethode en Harmke omdat wij zochten naar iemand die onze hoog sensitieve dochter kon helpen om te gaan met overprikkeling. Wij waren nog niet bekend met de MatriXmethode, maar na een paar korte ontmoetingen zagen wij dat het hielp. Wij wisten echter toen nog niet wat ons te wachten stond.
Doordat onze dochter al op een punt was beland dat haar hoofd erg vol zat, knapte ze bij een voor haar heftige gebeurtenis. Het was een emotionele tijd waarbij we van de ene dag op de andere ons eigen kind zagen veranderen in iemand die wij niet kenden.
Ze ontwikkelde angststoornissen en onze wereld stond even helemaal stil.
Harmke heeft ons enorm geholpen om weer uit deze situatie te krabbelen. Wat wij erg waarderen is de integriteit van Harmke. Ze is namelijk moedig genoeg om door te verwijzen indien dit in het belang van het kind is. 
Uiteindelijk is het wel de MatriXmethode dat ons net die ondersteuning bood om onze weg terug te vinden. Omdat je als ouders zelf sterk moet zijn en goede energie moet uitstralen, hebben we zelf ook een sessie gevolgd. Dit was écht een "quick fix" om om te kunnen gaan met de paniekaanvallen en daarmee de paniek in onszelf. Een hele openbaring dat dit na 1 sessie inderdaad mogelijk was.
Harmke is en blijft betrokken bij het welzijn van onze dochter. Wij kunnen oprecht zeggen dat we meer dan blij zijn dat we Harmke én de MatriXmethode hebben leren kennen!"



'Onze zoon liep vast op school. Problemen met concentratie en boosheid. In contact gekomen met Harmke van MemoriePlein. Harmke gebruikt de MatriXmethode om onze zoon te helpen. Hij bleek een stuk onverwerkte rouw te hebben. Door de begeleiding heeft hij geleerd hoe hij zijn emoties kan herkennen en mee om gaan. Onze zoon is geen prater en via deze methode kon hij leren begrijpen hoe het werkt zonder zelf te moeten vertellen wat er was. Wij hebben dit als zeer prettig ervaren. Harmke is rustig en duidelijk. Onze zoon ging met plezier heen en kwam er ontspannen weg. Hij gaat nu niet meer heen maar kan met wat hij geleerd heeft zelf verder in zijn leerproces.'




Ervaringen:

'Ze kent het alfabet uit haar hoofd en raakt niet meer in de war met de letters b,d en p. Dat is gelukt met deze methode. Ook de tafels van vermenigvuldiging gaan nu erg goed, zelfs alle door elkaar!' 

"Hij kwam heel erg opgelucht vanuit de sessie mee naar huis. Hij heeft veel verteld (heel open ook) en dat heeft hem denk ik ook geholpen. Het oefenen is leuk en goed te doen. En de sessie heeft mij ook goede handvaten gegeven.'

'Het gaat erg goed sinds onze laatste afspraak; doordat jij de lesstof hebt aangeboden in een thema dat hem erg interesseert, heeft hij plezier in het oefenen en zet hij langer door.'

'Bedankt voor vanochtend, hij voelde zich helemaal gelukkig. 'Ik heb er een glimlach van!', zei hij. Zijn zelfvertrouwen groeit gelukkig!!'

'Ze gaf aan het erg leuk met jou te hebben en vertelde altijd voluit wat jullie hadden gedaan. Ik zie ook dat ze vooruitgang heeft geboekt.'

'Hij heeft baat bij jouw hulp, dat geeft hij zelf ook aan. Nu beheerst hij de tafels; hij had deze impuls even nodig.'

'Het gaat nu heel goed met haar op school, ze boekt nog dagelijks vooruitgang. En voor ons gevoel zit ze nu lekker in haar vel.'










'Ik moet zoveel onthouden, maar het past niet meer in mijn hoofd!
Het lukt me niet, ik kan het niet.'