Ik leer anders

Leerproblemen praktisch aanpakken.

Uit onderzoek blijkt dat leerlingen met een leerachterstand of dyslexie vaak in beelden denken, niet in woorden. Daardoor wordt de lesstof niet begrepen en onthouden. Het onderwijs sluit niet aan bij alle denkwijzen, alhoewel de meeste mensen (+/- 95%) leren via het gehoor. Slechts een kleine groep leert visueel.

Bijles helpt onvoldoende, omdat ze dan meer informatie op dezelfde (voor het kind een niet werkende) wijze krijgen aangeboden. Door de informatie te vertalen naar beelden, kan deze groep zich de lesstof wel eigen maken. Tijdens een korte training leer je deze techniek zelf toepassen. Ideaal om vervolgens de lesstof in de klas goed te kunnen volgen.

De leerling kan tijdens de eerste sessie direct vertellen of deze methode voor hem of haar werkt. Blijf niet langer worstelen met schoolwerk; deze aanpak is bewezen effectief!

Denk aan het woord STOEL. Wat zie je?
Zie je letters: S-T-O-E-L of een plaatje?
Zie je een plaatje, doe dan de test op:
www.ikleeranders.nl

Deze training leert je om informatie te vertalen naar jouw informatiesysteem: visueel.
Dit kun je vervolgens ook toepassen op vakken als geschiedenis, aardrijkskunde, buitenlandse talen, enz.


Voor meer informatie kun je ook kijken op:

www.ikleeranders.nl




'Ik moet zoveel onthouden, maar het past niet meer in mijn hoofd!
Het lukt me niet, ik kan het niet.'